پوستر چیست؟
پوستر باید در وهله اول باید شوک دهنده باشد. این به این معنا نیست که تصویر یا جمله ای زشت را عرضه کند، بلکه باید ترکیب متن و تصویر و استفاده از بافت، رنگ، کنتراست، تیرگی-روشنی و ... به گونه ای باشد که بیننده را به سمت خود جذب نماید. در مرحله دوم، زمانی که مخاطب یا همان عابر را به سمت خود جذب کرد، ساده و صریح باشد؛ چرا که مخاطب فرصت زیادی برای مطالعه آن در خیابان نمی تواند صرف کند. پوستر، هرچه صریح و ساده، مطلب و موضوع خود را در اختیار مخاطب خویش قرار دهد، بهتر است. طراحان باید ایجاد کنتراست در بین رنگ متن و زمینه را مدنظر داشته باشند. قلمی که برای عنوان پوستر بکار می برید، باید متناسب با موضوع کار و طراحی فضای پوستر باشد. اطلاعات مربوط به موضوع پوستر باید کامل و بی کم و کاستی در آن درج گردد. برای جذاب تر شدن پوسترها روش های فنی و تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که باعث جذابیت مفهمومی و پشت پرده در آن می شوند. پوسترها معمولا از فواصل تقریبا نزدیک قابل روست هستند، پس بهتر است اندازه قلم و نوع مناسبی با قطع کاغذ آن انتخاب گردد. از اجرای پوستر با قلم های نوشتاری گوناگون پرهیز نمایید چون هم ارزش هنری کار را پایین آورده اید و هم بافت مناسبی که باعث نوازش چشمان مخاطبان آن میگردد را از بین برده اید.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.