کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابسته به هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی ندارد. تمامی حقوق این بلاگ برای احسان علی آبادیان محفوظ می باشد. این پایگاه قصد دارد تا با ایجاد ارتباط مجازی در اشاعه فرهنگ و هنر همچنین نشر سوالات امتحانی و مطالب و جزوات درسی و آموزشی گامی در آموزش بردارد.

آخرین نظرات

دلهره برای آزمونهای کتبی

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۱۸ ق.ظ

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سلام به همه شما که با دلهره ای فراوان، در حال آماده سازی خود برای پشت سرگذاشتن آزمونهای نیمسال دوم هستید. چند مورد همیشه وجود داره،چون توی سالهای تدریسم هرسال مثل سالهای گذشته تکرار شد و فقط افسوس و ندامت برای دانش آموزان سربه هوا باقی می ماند. خیلی وقتها برای اینکه به موضوعی فکر نکنیم، بهره خودمان را سرگرم کنیم. ولی همیشه این راه حل مناسب نیست. فرصت همیشه در حال از دست رفتن هست. همین الان که دارید این متن رو مطالعه میکنید، فرصت هایی در زندگی شما وجود دارند که بواسطه ی مشغله ای که برای خواندن این مطلب دارید، از انجام اونها عاجزید. چندتا راه حل وجود داره.
اول اینکه همیشه برای تحصیل خود برنامه ریزی کنید. برای بازی کردن و تفریح همیشه فرصت هست ولی مغز همیشه نمیتونه به شما برای تحصیل و یادگیری کمک کنه. همیشه دنبال راهی باشید تا مطالب درسی رو به روشی خاص و منحصریفرد یاد بگیرید. گاهی این روش ها میتونن کاملا شخصی باشن و دیگران از این روش شما اصلا جواب نگیرن. برای انجام فعالیتهای درسی به یه زمانبندی نیاز هست، پس بهتره خودتون با توجه به شرایطی که در زندگی خانوادگی تون دارید، اون رو بنویسید و چهارچوب قرار بدید.
بعضی آدمها از ترس غرق شدن، هیچ وقت دریا نمیرن، حتی برای نشستن در ساحل. این فکر ماست که باعث میشه دست به اقدامات بی خود و بی نتیجه بزنیم. پس بهتره بجای ترس از غرق شدن، راه حل مناسب که یادگیری شنا کردن هست رو فرا بگیریم. برای اینکه بتونیم مطلبی رو حفظ کنیم یا بفهمیم ممکنه نیاز به شرایط فیزیکی یا محیطی خاص داشته باشیم. شرطی بودن خوبه، ولی گاهی اوقات این حالت میتونه برای ما ضرر هم داشته باشه. مطالبی که می خواهید یاد بگیرید رو یه بار آروم بخونید و اگه امکانش هست، اون رو ضبط کنید. حالا با یک هندزفری صدای خودتون رو گوش کنید و از روی کتاب یا جزوه همراه با صدا روخوانی کنید. مطالب مهم رو یادداشت کنید. اگر مطلبی رو یاد گرفتید، از روی یادداشتهاتون پاک کنید تا دوباره اون رو مطالعه نکنید.
این کار رو اونقدر تکرار کنید تا مطلبی نمونده باشه که یادنگرفته اید. برای درسهایی که نیاز به فهم یا توضیج دارن هم می تونید صفجه به صفحه مطالب رو حفظ یا مرور کنید. مثلا برای درس تاریخ هنر که مطالب گسترده هست، این روش خیلی مفید خواهد بود.

اگه سوالی دارید خوشحال میشم تجربیاتتون رو با این روش بصورت مکتوب زیر همین پست، ارسال کنید.
موفق باشید

  • احسان علی ابادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی