کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابسته به هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی ندارد. تمامی حقوق این بلاگ برای احسان علی آبادیان محفوظ می باشد. این پایگاه قصد دارد تا با ایجاد ارتباط مجازی در اشاعه فرهنگ و هنر همچنین نشر سوالات امتحانی و مطالب و جزوات درسی و آموزشی گامی در آموزش بردارد.

آخرین نظرات

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۸
ارديبهشت

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سلام به همه شما که با دلهره ای فراوان، در حال آماده سازی خود برای پشت سرگذاشتن آزمونهای نیمسال دوم هستید. چند مورد همیشه وجود داره،چون توی سالهای تدریسم هرسال مثل سالهای گذشته تکرار شد و فقط افسوس و ندامت برای دانش آموزان سربه هوا باقی می ماند. خیلی وقتها برای اینکه به موضوعی فکر نکنیم، بهره خودمان را سرگرم کنیم. ولی همیشه این راه حل مناسب نیست. فرصت همیشه در حال از دست رفتن هست. همین الان که دارید این متن رو مطالعه میکنید، فرصت هایی در زندگی شما وجود دارند که بواسطه ی مشغله ای که برای خواندن این مطلب دارید، از انجام اونها عاجزید. چندتا راه حل وجود داره.
اول اینکه همیشه برای تحصیل خود برنامه ریزی کنید. برای بازی کردن و تفریح همیشه فرصت هست ولی مغز همیشه نمیتونه به شما برای تحصیل و یادگیری کمک کنه. همیشه دنبال راهی باشید تا مطالب درسی رو به روشی خاص و منحصریفرد یاد بگیرید. گاهی این روش ها میتونن کاملا شخصی باشن و دیگران از این روش شما اصلا جواب نگیرن. برای انجام فعالیتهای درسی به یه زمانبندی نیاز هست، پس بهتره خودتون با توجه به شرایطی که در زندگی خانوادگی تون دارید، اون رو بنویسید و چهارچوب قرار بدید.
بعضی آدمها از ترس غرق شدن، هیچ وقت دریا نمیرن، حتی برای نشستن در ساحل. این فکر ماست که باعث میشه دست به اقدامات بی خود و بی نتیجه بزنیم. پس بهتره بجای ترس از غرق شدن، راه حل مناسب که یادگیری شنا کردن هست رو فرا بگیریم. برای اینکه بتونیم مطلبی رو حفظ کنیم یا بفهمیم ممکنه نیاز به شرایط فیزیکی یا محیطی خاص داشته باشیم. شرطی بودن خوبه، ولی گاهی اوقات این حالت میتونه برای ما ضرر هم داشته باشه. مطالبی که می خواهید یاد بگیرید رو یه بار آروم بخونید و اگه امکانش هست، اون رو ضبط کنید. حالا با یک هندزفری صدای خودتون رو گوش کنید و از روی کتاب یا جزوه همراه با صدا روخوانی کنید. مطالب مهم رو یادداشت کنید. اگر مطلبی رو یاد گرفتید، از روی یادداشتهاتون پاک کنید تا دوباره اون رو مطالعه نکنید.
این کار رو اونقدر تکرار کنید تا مطلبی نمونده باشه که یادنگرفته اید. برای درسهایی که نیاز به فهم یا توضیج دارن هم می تونید صفجه به صفحه مطالب رو حفظ یا مرور کنید. مثلا برای درس تاریخ هنر که مطالب گسترده هست، این روش خیلی مفید خواهد بود.

اگه سوالی دارید خوشحال میشم تجربیاتتون رو با این روش بصورت مکتوب زیر همین پست، ارسال کنید.
موفق باشید

  • احسان علی ابادیان
۲۴
ارديبهشت

درس پنجم - هنر و تمدن هخامنشی

موسس: هخامنش

مهمترین پادشاه: کوروش

اولین پایتخت: پاسارگاد

دومین پایتخت: کاخ آپادانا در شوش

قلمرو:
ابتدا در مناطق جنوب و جنوب غربی دریاچه ارومیه، سپس به مناطق جنوبی دره های زاگرس نقل مکان کردند و مناطق باستانی خوزستان و فارس را به ترتیب برای پاینتخت زمستانی و تابستای انتخاب کردند.


ویژگی کلی هنرمعماری:
- توجه به تقارن و عظمت گرایی
- گرایش به نقش و نگارهای جانوری، توجه و احترام به شخصیت والای انسانی

مهمترین اثر معماری:
تخت جمشید(پارسه)

خصوصیات تخت جمشید:
- کاخ و تالارهای ستون دار
- بناهای متعدد بر صفه ای بلند
- ورودی آن دارای پلکان های وسیعی است
- تزئینات شامل سه ردیف سربازان پارسی و مادی،سربازان جاویدان و نمایندگان 28 ملل تابعه درحال اهدا هدایا

ویژگی های هنری:
- تلفیق عناصر بومی  و عناصر ملل وابسته
- بکارگیری مصالح و اندازه های مناسب
- بکارگیری همزمان طبیعت گرایی و تجریدگرایی

.

.

.

  • احسان علی ابادیان
۱۴
ارديبهشت

میخواهم یک آرم طراحی کنم! چگونه می توانم به نشانه ای تصویری برسم برای اینکه یکه کالا،خدمات یا یک مجموعه سازمانی با فعالیتی خاص و مشخص را برای مخاطبان معرفی کنم و در عین حال که ساده است، بتواند توصیفی از کیفیت یا امکانات اجرایی و حتی توانایی های آن باشد. برای شروع بهتر است یک سفارش داشته باشیم. برای دانشجویان و هنرجویان که در حال تحصیل هستند، این موضوع کمی پیچیده است. سوال اول اینجاست که هنوز مشتری ندارم، پس چطور می توانم سفارش داشته باشم. راه حل کمی ساده تر است. برای این موضوع کافی است برای خودتان یک مشتری فرضی در نظر بگیرید، این مشتری می تواند معلم شما باشد و موضوع سفارش، همان تمرینی است که برای اجرا به شما ارائه می کند.

موضوع سفارش: شرکت تولیدی رنگ

مرحله اول: ابتدا تمام واژه هایی که از این موضوع به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بصورت زیرهم بنویسید.
مرحله دوم: حال تمامی تصاویری که می توانید برای این واژه ها و کلمات درنظر بگیرید را در مقابل هر کلمه بکشید.(بهتر است تصاویر حتی الامکان از سادگی برخوردار باشند)
مرحله سوم: برای ترکیب این تصاویر اولویت بندی کنید و تصاویری که به نظر مهم نیستند را حذف نمایید.
مرحله چهارم: درنهایت به 2 یا نهایتا 3 تصویر نهایی برسید و آنها را جدا کنید.
مرحله پنجم: برای ایجاد یک ترکیب مناسب از بین تصاویری که جدا کرده اید تلاش کنید.گاهی این تلاش منجر به اتود های فراوانی می شود.
مرحله ششم: ترکیب نهایی را با استفاده از تکنیک های مختلف از قبیل ساده سازی شکل(استلیزه کردن)، استفاده از فضای مثبت و منفی، ایجاد بعد و یا حجم، قرینه سازی، چیدمان طبقاتی(روی هم)، درهم کردن تصاویر و ایجاد نقاط اتصال یا اشتراک،.... به تصویر و شکلی نهایی تر برسانید.
مرحله هفتم: می توانید با استفاده از اسم یا عنوان سفارش، یک چیدمان یا ترکیب جدید با تصویری که ساخته اید، بوجود بیاورید.
مرحله هشتم: از رنگ هم می توانید استفاده کنید.(ولی درنظر داشته باشید که بهتر است طرح شما طوری طراحی شود که به راحتی بتوان آن را به مُهر تبدیل کرد)

در پایان کار به اجرا رسیده است. اگر بخواهید برای سفارش خود از ایده های بیشتری استفاده کنید و نمونه های بیشتری طراحی کنید، بهتر است مراحل بالا را از ابتدا مجددا با تصاویر و اشکال دیگر نیز امتحان نمایید.

  • احسان علی ابادیان