کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابسته به هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی ندارد. تمامی حقوق این بلاگ برای احسان علی آبادیان محفوظ می باشد. این پایگاه قصد دارد تا با ایجاد ارتباط مجازی در اشاعه فرهنگ و هنر همچنین نشر سوالات امتحانی و مطالب و جزوات درسی و آموزشی گامی در آموزش بردارد.

آخرین نظرات

چگونه یک آرم طراحی کنم؟

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲ ق.ظ

میخواهم یک آرم طراحی کنم! چگونه می توانم به نشانه ای تصویری برسم برای اینکه یکه کالا،خدمات یا یک مجموعه سازمانی با فعالیتی خاص و مشخص را برای مخاطبان معرفی کنم و در عین حال که ساده است، بتواند توصیفی از کیفیت یا امکانات اجرایی و حتی توانایی های آن باشد. برای شروع بهتر است یک سفارش داشته باشیم. برای دانشجویان و هنرجویان که در حال تحصیل هستند، این موضوع کمی پیچیده است. سوال اول اینجاست که هنوز مشتری ندارم، پس چطور می توانم سفارش داشته باشم. راه حل کمی ساده تر است. برای این موضوع کافی است برای خودتان یک مشتری فرضی در نظر بگیرید، این مشتری می تواند معلم شما باشد و موضوع سفارش، همان تمرینی است که برای اجرا به شما ارائه می کند.

موضوع سفارش: شرکت تولیدی رنگ

مرحله اول: ابتدا تمام واژه هایی که از این موضوع به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بصورت زیرهم بنویسید.
مرحله دوم: حال تمامی تصاویری که می توانید برای این واژه ها و کلمات درنظر بگیرید را در مقابل هر کلمه بکشید.(بهتر است تصاویر حتی الامکان از سادگی برخوردار باشند)
مرحله سوم: برای ترکیب این تصاویر اولویت بندی کنید و تصاویری که به نظر مهم نیستند را حذف نمایید.
مرحله چهارم: درنهایت به 2 یا نهایتا 3 تصویر نهایی برسید و آنها را جدا کنید.
مرحله پنجم: برای ایجاد یک ترکیب مناسب از بین تصاویری که جدا کرده اید تلاش کنید.گاهی این تلاش منجر به اتود های فراوانی می شود.
مرحله ششم: ترکیب نهایی را با استفاده از تکنیک های مختلف از قبیل ساده سازی شکل(استلیزه کردن)، استفاده از فضای مثبت و منفی، ایجاد بعد و یا حجم، قرینه سازی، چیدمان طبقاتی(روی هم)، درهم کردن تصاویر و ایجاد نقاط اتصال یا اشتراک،.... به تصویر و شکلی نهایی تر برسانید.
مرحله هفتم: می توانید با استفاده از اسم یا عنوان سفارش، یک چیدمان یا ترکیب جدید با تصویری که ساخته اید، بوجود بیاورید.
مرحله هشتم: از رنگ هم می توانید استفاده کنید.(ولی درنظر داشته باشید که بهتر است طرح شما طوری طراحی شود که به راحتی بتوان آن را به مُهر تبدیل کرد)

در پایان کار به اجرا رسیده است. اگر بخواهید برای سفارش خود از ایده های بیشتری استفاده کنید و نمونه های بیشتری طراحی کنید، بهتر است مراحل بالا را از ابتدا مجددا با تصاویر و اشکال دیگر نیز امتحان نمایید.

  • احسان علی ابادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی