کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

خدمات طراحی و چاپ، مقالات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات تخصصی

کافه گرافیک

این وبلاگ کاملا شخصی بوده و وابسته به هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی ندارد. تمامی حقوق این بلاگ برای احسان علی آبادیان محفوظ می باشد. این پایگاه قصد دارد تا با ایجاد ارتباط مجازی در اشاعه فرهنگ و هنر همچنین نشر سوالات امتحانی و مطالب و جزوات درسی و آموزشی گامی در آموزش بردارد.

آخرین نظرات

فرهنگ مصور طراحی گرافیک

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ


00sib.jpg


مدخل‌ها به ترتیب حروف الفبای فارسی و ترجمه‌ی انگلیسی آن در آخر کتاب ارائه شده‌اند تا موجب سهولت مراجعه شوند. شما می‌توانید بر اساس الفبای فارسی یا انگلیسی موضوع مورد نظر را انتخاب کنید. هر صفحه شامل یک مدخل است و در صورت نیاز در پایین صفحه، علامت دست اشاره‌گر، خواننده را به سایر صفحات و مدخل‌های مرتبط ارجاع می‌دهد. 

00zan.jpg

سیر زمانی رخدادهای گرافیک (در انتهای کتاب) به خواننده کمک می‌کند تا شرایط تاریخی منجر به خلق برخی رخدادهای کلیدی در تحول رشته‌ی گرافیک را بهتر متوجه شود. 
این کتاب در نظر دارد تا درکی روشن از بسیاری از اصطلاحاتی که اغلب نابجا مورد استفاده قرار می‌گیرند یا با هم اشتباه می‌شوند را فراهم آورد، نظیر italics و obliques، یا تفاوت میان surprint، overprint و reverse out. همان‌طور که شاید انتظار داشته باشید، این کتاب نمونه‌هایی تصویری را مهیا کرده است تا کاربرد درست عناصر طراحی حروف مانند ellipsis، قواعد اداره‌ی مسائلی مانند widowها و orphanها، و کاربرد صحیح numeral ها را برای ساخت یک متن صحیح نمایش دهد. بسیاری از این نمونه‌ها آثاری تجاری هستندکه توسط استودیوهای بزرگ معاصر تولید شده‌اند. 
طراحی گرافیک از راه مجموعه‌ای از تمهیدات بصری شامل، collage، montage، rhetoric، metaphore، juxtaposition، ارتباط خود را با مخاطب برقرار می‌کند، که تمامی این‌ها و بیش از این‌ها همراه با تصاویر شرح داده شده است. 

00ketab.jpg

درک کامل اصطلاحات کلیدی مورد استفاده در طراحی گرافیک به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌های خود را بهتر بیان کنید و شکل دهید و از درستی و دقت انتقال آنها به دیگران مطمئن شوید. 
طراحان گرافیک حرفه‌ای از منابع بی‌شماری مانند محیط شهری خود، یا مقایسه‌ی ویژگی‌های زندگی معاصر و روزگار گذشته، و بازگشت به پشتوانه‌ی غنی هنرها به عنوان نیروی محرک بصری، الهام می‌گیرند. الهام، کلیدی برای خلق ایده‌های هیجان‌انگیز طراحی است. بر اساس چنین باوری است‌ که امیدواریم این کتاب نیز به عنوان منبعی از ایده‌ها، برای خلاقیت شما الهام‌بخش باشد.
منبع: graphiciran.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی